Lady Rosetta

Keskimyöhäinen. Toistaiseksi viljelty ainoastaan perunalastujen tuotantoon. Täyteläisen pyöreä ja punakuorinen. Malto jauhoinen, muttei pahasti rikkikiehuva. Vaatii kunnollisen 3 - 4 viikon valoidätyksen. Altis lehtirutolle. Seittipeittaus tarpeen.

torstaina, syyskuuta 30, 2004

Vastaus Birdylle

Tästä tuli liian pitkä ja sekava kommentteihin lisättäväksi.

Kyllä. Tässä tapauksessa ainakin irrationaalinen oikkukäytös oli naiseutta. Ehkä enemmän fyysisessä kuin psyykkisessä mielessä, mutta silti. Mitä muutakaan kuin naiseutta voisin syyttää kuunkiertoihin liittyvää hormonitoimintaani, joka toisinaan heittää järjen romukoppaan.

Olen mielelläni omituinen ja älyllisesti lapsen tasolla, jos en silti jokaisesta yleistyksestä saa pakonomaista tarvetta puolustella niitä, jotka eivät kuvaan mahdu. Ei minua haittaa, vaikka joku vertaisi naisia esimerkiksi isoihin rumiin siivekkäisiin, koska en itse kuitenkaan koe olevani sellainen. (Olen pienempi, rumempi ja lentokyvytön.) Minähän olen Minä, enkä Nainen. Ei minun hyväni ole välttämättä kaikkien naisten hyvä, eikä minua millään lailla hyödytä, jos esimerkiksi naisvaltaisten alojen palkkoja nostettaisiin.

Olen toki kiitollinen kaikenlaisille tasa-arvoisuutta ajaville aatteille siitä, että minulla on todellakin mahdollisuus valita tulevaisuuteni oman pääni, eikä sukupuoleni mukaan. Ja todennäköisesti tulen jossain vaiheessa työelämässäkin kärsimään tietynlaisesta uskottavuuden puutteesta, (Äitini sanoin: "Ei sun oikeastaan kannata kouluttautua, kun ei kukaan sua kuitenkaan töihin ota, koska olet enemmänkin sellaista tyyppiä, joka aamu-usvasta ilmestyy suon ylle leijumaan ja katoaa seuraavassa hetkessä, kuin vakuuttava insinööri."), mutta siitäkin ehkä täytyy syyttää enemmän yleistä olemustani kuin sukupuoltani. Ja toisaalta olen kyllä ottanut kaiken ilon irti mm. tissien omistamisen tarjoamista mahdollisuuksista. Tasapaino säilyy.

Enkä minä sille mitään voi että tapaamani naisen ovat usein typeriä pahanhajuisia kalkkunoita, jotka eivät aivan omilla ansioillaan olisi päässeet mihinkään elämässään, ja miehet ovat vaikuttaneet suhteellisen siedettäviltä tapauksilta niin kauan kuin niiden kanssa ei ole yrittänyt seurustella. Molemmista joukkueista on laskettavissa pois ryhmä "Kaverit", joiden kanssa sukupuolella ei ole juurikaan muuta eroa kuin se, että miespuolisilta ei saa ehkä kaikkea tarvittavaa myötätuntoa puhuessaan kuukautisista, mutta joiden kanssa välttyy kuuntelemasta itse toisten vuodatuksia samasta aiheesta.

Mitähän tällä yritinkään kertoa? En tiedä. Mutta provosoituminen vain on niin kivaa. Joka tapauksessa, tulen jatkossakin jakamaan ihmisiä miehiin ja naisiin ja yleistämään niin paljon kuin sielu sietää. Ja kutsumaan järjetöntä puolta itsessäni naiseksi ja sitä toista vaikkapa minuksi. Olkoon sitten vaikkapa tasapuolisuuden nimissä mieheni oikea mies vasta silloin, kun se on murjottava jäärä.

1 Comments:

Lähetä kommentti

<< Home