Lady Rosetta

Keskimyöhäinen. Toistaiseksi viljelty ainoastaan perunalastujen tuotantoon. Täyteläisen pyöreä ja punakuorinen. Malto jauhoinen, muttei pahasti rikkikiehuva. Vaatii kunnollisen 3 - 4 viikon valoidätyksen. Altis lehtirutolle. Seittipeittaus tarpeen.

perjantaina, tammikuuta 28, 2005

Matkoille lähteminen on omanlaisensa rauhoittava puhdistautumisriitti. Seuraavat vaiheet ainakin ovat välttämättömiä.

1) Jätetään asunto sellaiseen kuntoon, että sinne on miellyttävää palata rentouttavan loman jälkeen. ("Vittuu! Taasko mä oon ollut kolmatta viikkoa tiskaamatta?! Saatanan saatana! Mun pitää olla lentokentällä kymmenen minuutin päästä! Eksä millään viittis? Joojoo. On mun vuoro. Teen vaikka loppuvuoden kotityöt, jos vaan tämän kerran saan luistaa!")

2) Mietitään, mikä olematon osa maallisesta omaisuudesta on todellakin välttämätöntä. ("Mitä mä otan mukaan mitämäotanmukaan? Aargh! Emmä tiiä! Hei hammasharjan ainakin! Ja tahnaa. Ai saatana mulla ei oo kuin toi, minkä ostin viisi vuotta sitten Tescosta ja joka syövyttää hampaatkin ohimennen! Emmä enää ehdi kauppaan! Minkä takin mä otan? Minkä laukun mä otan? Mitä mä teen?!")

3) Huolehditaan pienet elämässä rempallaan olevat asiat kuntoon. ("Vittusaatana toi nappikin irtoo! Mulla on vielä minuutti aikaa, kyllä mä ehdin! Vittu toi neula on terävä. Ai saatanaa! Laastarii!")

4) Panostetaan myös ruumiilliseen hyvinvointiin ja hehkeään ulkokuoreen. ("Voi helvetti mun säärissä kasvaa turkki! Emmä tälleen kehtaa lähteä. Missä kaikki meidän terävät jutut on? Auu! Vittu toikin oli terävä. Lisää laastarii! (Yleensä myös ainakin toinen koipi tai kainalo jää ajelematta ja sekös vasta vituttaa. Tasapaino ennen kaikkea.))

5) Jätetään hellät jäähyväiset rakkaimmille. ("Moi mä meen ny." "Ai mihin?" "No sinne Timbuktuun viideksi vuodeksi" "Ai mihin?" "Vittu etkö sää tätäkään muistanut saatanan kusipää mä vihaan sua mun pitää nyt mennä moi!")

Tämän jälkeen jos vielä jaksaa matkalla riehua ja stressata jostain, niin on kyllä ihme.