Lady Rosetta

Keskimyöhäinen. Toistaiseksi viljelty ainoastaan perunalastujen tuotantoon. Täyteläisen pyöreä ja punakuorinen. Malto jauhoinen, muttei pahasti rikkikiehuva. Vaatii kunnollisen 3 - 4 viikon valoidätyksen. Altis lehtirutolle. Seittipeittaus tarpeen.

tiistaina, elokuuta 24, 2004

Kyllä täti tietää

Eilen sorruin juuri siihen, mihin minun ei pitänyt. Ei, en tarkoita tällä viinanjuontia enkä muitakaan paheellisia ja barbaarisia tapoja, joihin toki myös sorruin, mutten kovin vakavasti tällä kertaa. Olin vakaasti päättänyt, etten rupea tietämään kaikesta kaikkea, vaan olen kiltisti aivan yhtä pihalla kuin suurin osa muistakin. Menikin ainakin monta minuuttia, kun oli pakko päästä esittelemään tietojani bussiliikenteestä, vessatilanteesta, lähimmästä paikasta, mistä saa kaljaa... Toivottavasti kukaan muu ei ärtynyt tähän "Minä tiedän! Opettaja minä tiedän!" -juttuun yhtä pahasti kuin minä itse.

Ilmeisesti pitäisi sittenkin vain liikkua itseäni yli puoli vuosikymmentä iäkkäämpien setien kanssa, niin ei enää viitsisi yrittää päteä ihan joka asiassa. Tosin sainpahan lopulta niiltäkin kävelevän tietosanakirjan tittelin.